[Tłum] Wywiad Kim Jaejooga dla @Star1: „The Return of the King”


Artykuł troszkę a dramie, troszkę o JYJ ale i o ‚ukrytej’ dziewczynie :P

 photo cheesecake3.jpgQ. Jakiego typu bohaterem jest Huh Youngdal z dramy MBC <Triangle>?

Huh Youngdal to buntownik w świecie kasyn na Kangwon-do. Ma na tyle zła sławę, że kiedy ktoś w mieście go nie zna, uznawany jest za szpiega. Używa wszelkiego rodzaju trików by oszukiwać i nie ma dnia by nie popadał w kłopoty. Jednak ze względu na to, że od dzieciństwa rozdzielony był z rodzicami i rodzeństwem, ma również pozytywne podejście. Może z odrobiną przesady, powiem, że można porównać go do cukierka.

Youngdal, którego marzeniem jest zostać mistrzem gry Hold’em, każdej noc w kasynie powoduje problemy, w pewnym stopniu jest uroczy. Po spotkaniu brata, w trakcie próby zemszczenia się za śmierć ojca, zaczyna podążać za własnymi ambicjami aby chronić swoich bliskich a nie gonić za niedoścignionymi marzeniami.

Q. Był jakiś powód dla którego wybrałeś rolę podrzędnego gangstera? 

Huh Youngdal, który doświadczył różnego rodzaju trudności, który chce zaspokoić swoje pragnienia i sny, jest bardzo ludzki. Nieprawdaż? Dostarczył mi znajomego i przyjemnego uczucia; i to uczucie, które otrzymałem od postaci przeniknęło również do scenariusza. Do tej pory postaci, w które się wcielałem różniły się od moich doświadczeń. Bardzo interesowały mnie zmiany zachodzące w Youngdalu po spotkaniu dawno nie widzianego brata i osoby, którą pokochał. Z odcinka na odcinek rozumiałem Youngdala coraz bardziej i się nim stawałem.

Q. Czy to dlatego, że potrzebujesz zmian/wyzwań w aktorstwie? (T/N: wybrałeś postać ‘Youngdala’)

Będąc całkiem szczerym, przy okazji gry w dramie sageuk/historycznej Dr. Jin , również musiałem zdobyć się na odwagę. Ale nawet wtedy nie pokusiło mnie o ‚przemianę aktorską’. Chciałem dobrze ‚przetrawić’ postać i stworzyć bohatera, który ożywi dramę/ ożyje w dramie. Taką miałem ambicję jak aktor. Podobnie było tutaj. Miałem silne postanowienie by stworzyć niesamowitą/świetną postać. Zamiast ‚łamać stereotypy o Kim Jaejooongu’, chciałem rozwijać swoje aktorskie zdolności. Tak naprawdę oferowano mi kilka ról, głównie podobnych do postaci Cha Muwon z dramy Protect the Boss. Wtedy odmówiłem, bo przygotowywałem swój solowy album ale bardzo chciałem spróbować nowej roli. Chciałem niezapomnianej i zarazem ludzkiej postaci. Dlatego Youngdal.

Q. Jakieś specjalne przygotowania do roli ‚łajdaka/łobuza’?

W Triangle, dużo rozmawiałem z innymi aktorami i wymieniałem odczucia.Doświadczony aktor powiedział mi, “Myślę, że nie ma reguły do tego jak grać postać gangstera. Po prostu żyj jako Youngdal, który jest ‚łotrem’. Nie myśl o powodach dla których mówi w ten sposób czy zachowuje się w ten sposób, staniesz się nim.” Po tych słowach nie tworzyłem jakiegoś specjalnego spojrzenia czy tonu głosu dla Youngdala. Starałem się po prostu przekonać widzów, do tego, że gdy na mnie spojrzą powiedzą, “Ah, więc to jest Youngdal”.

Q. Słyszałem/am, że próbowałeś przytyć do tej roli.

Próbowałem schudnąć, ponieważ postać wiodła ciężkie życie. Ale na krótko przed rozpoczęciem zdjęć, PD-nim powiedział mi, że byłoby dobrze gdybym troszkę przytył. Wynikło z tego spore zamieszanie we wczesnej fazie emisji dramy ale bardzo szybko schudłem ponownie z powodu niedoboru snu(5-6 godzin snu wciągu 4 dni). Ponieważ grafik był bardzo napięty nie miałem kiedy przytyć.

Q. Jak grało się z Lee Bumsoo, Im Siwanem?

Ponieważ to drugi raz kiedy grałem z Lee Bumsoo sunbaenim, po [dramie] Dr. Jin, nie było tu nic z czym nie byłem już zaznajomiony. To był pierwszy raz kiedy spotkałem Siwanie, jednak myślę, że jest bardzo miły. Jako piosenkarz, jest moim hoobae (młodszym kolegą) jednak jako aktor jest poważny ale zarazem zwariowany co jest bardzo urocze. Dużo rozmawialiśmy o naszych postaciach i podnosiliśmy siebie nawzajem na duch. Ponieważ lubimy nagrania, atmosfera na planie pomiędzy aktorami a ekipa jest bardzo miła. Jestem wdzięczny Siwanie.

Q. Ostatnio doszło do ponownego zjednoczenia braci i twoja gra ‚przez łzy’ stała się gorącym tematem.

Jestem bardzo wdzięczny widzom, że oglądają dramę z przychylnym okiem. Ja również płakałem przy scenie z hipnozą, która pomogła mi odzyskiwać pamięć. Wspomnienia rozłąki z braćmi powróciły i płakałem w trakcie hipnozy. Po słowie ‚cięcie’  emocje nadal były bardzo silne i jeszcze przez dłuższy czas płynęły łzy. Miałem grać kolejną scenę ale moje oczy i twarz były opuchnięte [od płaczu]. Pamiętam, że usilnie starałem się to zniwelować okładami z lodu.

Q. Myślę, że nie jest łatwo zerwać z uprzedzeniami co do idoli-aktorów. 

No cóż, właściwym jest używanie zwrotu ‚idol- aktor’. Nie jest to złe określenie. Jednak myślę, że powinienem zrobić coś by zmienić negatywny wydźwięk tego zwrotu. Bez względu na to gdzie jestem i co robię, chcę być w tym szczery i systematyczny. Bardziej niż łamać uprzedzenia co do mojej osoby, chcę żyć po prostu jako Youngdal.

Q. Pomimo twojego entuzjastycznego występu, oglądalność Triangle nie jest zbyt wysoka.

Nawet jeśli, to wciąż rośnie. Kiedy oglądalność spada, jako główny bohater czuję się za to odpowiedzialny, ale wkładamy w naszą pracę dużo wysiłku i oglądalność stopniowo wzrasta. To daje mi cenną lekcję na przyszłość. Wyniki oglądalności zmieniają się w zależności od zaangażowania aktorów na planie. Jako, że jestem osobą bardziej energetyczną, więcej rozmawiam z aktorami i bardziej się staram, lepsze wsparcie przychodzi od samego PD-nim i scenarzystów.

Q. Wielu aktorów dołączyło do twojej agencji. Ciekawi mnie czy kontaktujesz się, ze swoimi cenionymi sunbaenims.

Nasza firma każdej zimy organizuje workshop. Wszyscy, którzy nie mają wtedy żadnych zobowiązań uczestniczą w nim.Podczas ostatniego takiego spotkana poszliśmy na pieszą wycieczkę z Choi Min-sik sunbaenim i Seol Kyungku sunbaenim. Lee Jungjae sunbaenim i Jung Woosung sunbaenim przyszli do mojego mieszkania i wspólnie piliśmy wino. Czasem pijemy wspólnie. Oczywiście miło, kiedy kierują do mnie miłe słowa ale świetne jest to, że mogę poczuć i solidaryzować się z ich codziennym stylem i życiem. Sunbaenims.. nie… hyungnims są bardzo mili. Cieszę się, że w naszej agencji liczba hyungnims [starszych kolegów] wzrosła. Są dla mnie jak prawdziwi bracia.

Q. Teraz chciał(a)bym zadać pytanie natury osobistej. Jak mają się zwierzaki, którymi się opiekujesz?

Teraz mam jedynie brązowego pudla o imieniu “Hiro”. Z powodu nagrywania dramy, musiałem zostawić go w domu mojego menadżera. Bardzo za nim tęsknię. Kiedy wracam po ciężkiej pracy na planie, to bardzo wielka otucha gdy wita mnie po powrocie. Wspaniałe jest obcowanie ze zwierzętami.

Q. Zarys mięśni nadal jest u ciebie widoczny. Jak dajesz radę dbać o swoje ciało?

Zarys jest ale nie mam czasu popracować nad budową mięśni. Kiedy pracowałem aktywnie jako piosenkarz, gdzie moim klimatem jest rock, mięśnie zniknęły prawie całkowicie. Kiedy zacząłem nagrywać dramę, ponownie zacząłem nad nimi pracować ale teraz grafik jest zbyt napięty, wiec nie mam czasu na ćwiczenia. Jednak nadal regularnie biegam(na bieżni) i jeżdżę na rowerze. Myślę również o ćwiczeniach  siłowych przed rozpoczęciem promocji JYJ.

Q. Wydaje i się, że jesteś zby zajęty na randki, ale tak dla pewności, masz jakąś ukrytą/tajemniczą dziewczynę?

Ha ha ha. ukrytą dziewczynę? Gdybym miał, już by ode mnie uciekła. No cóż przez cały tydzień pracuję praktycznie bez snu. Przygotowuję się również do promocji JYJ.  Ekipa śmieje się, że nie musimy płacić za wynajmowanie pokoi. Nagrania się praktycznie nie kończą w nocy a od rana zaczynamy od nowa. Pracujemy po godzinach, każdej nocy. Ledwo starcza czasu na umycie się w saunie.

Q. Niedługo ponownie staniecie ponownie na scenie jako JYJ a potem służba wojskowa. Jak się czujesz?

Nagraliśmy MV i mieliśmy już sesję zdjęciową do okładki. Nagrania też już są zakończone. Pracowaliśmy razem po dłuższej przerwie, więc cieszyliśmy się z tego nie zwracając większej uwagi na czas. I tak jak się spodziewaliśmy, sama myśl o spotkaniu fanów na scenie jako JYJ powodowała, że nasze serca szalały.To ogromna przyjemność pracować. Przy naszym pierwszym spotkaniu dotyczącym albumu, powiedzieliśmy „Pracujmy nad muzyką, żyjąc chwilą, muzykę przy której w danym momencie czujemy się dobrze i muzyką, która możemy nazwać naszą własną.” „Nie przesadzajmy z pracą nad albumem, tylko dlatego, że to nasz pierwszy album od dłuższego czasu”.

Q. Jestem ciekawa/y jaka to muzyka. Jakaś wiadomość dla fanów, którzy czekali na ciebie/was przez ponad 2 lata?

Album zawiera piosenki z kilku gatunków. Większość tekstów była napisana przez nas. Dodaliśmy również kilka piosenek, które będą pasować do koncertowego klimatu. Z powodu tak długiej przerwy album sam w sobie jest czymś niesamowitym/wyjątkowym.

Q. Powiedz coś o planach JYJ.

Na początek ‚2014 JYJ Membership Week’, pod koniec lipca. Po wydaniu płyty ruszymy w azjatycką trasę koncertową zaczynając od koncertu na stadionie Jamsil w Seulu. Spotkamy się z fanami w Hongkongu, Chinach, Wietnamie itd.

[…]

Źródło: Star1 Magazine | Tłumaczenie: Herose
Foto: Star1 Magazine via @cheesecakeJJ
Tłumaczenie pośrednie: Hannah @ PrinceJJ (@The_Little_Pear)
Za pośrednictwem: PrinceJJ + JYJ3
Tłumaczenie polskie: JYJ Polska

Skomentuj

