[Tłum] Wywiad z JYJ dla magazynu „Marie Claire’ (sierpień 2014)


Podobno nie jest to jeszcze cały wywiad ale po objętości sądzę, że jest to jego spora większość :P
Jednym z plusów tego wywiadu jest rozmowa JYJ o podejmowaniu przez nich decyzji i relacjach z C-JeS, bo co poniektórzy fani w swoich komentarzach przedstawiali dość wypaczone opinie na ten temat :/

Yuchun “Szczerze, bardziej lubię grupowe zadania/zajęcia, niż solowe …. czerpię z nich przyjemność. Nie wiem jak czują to fani. Może są sani, którzy bardziej lubią moje solowe projekty. Jednak czasami wydaje mi się, że fani przykładają/ przykładali by większą wagę działaniom grupowym.”

Jaejoong “Zgadzam się.”

Junsu “Kiedy na początku zaczęliśmy naszą działalność, myślę, że fani podobnie tak jak my uważali, że dobrą rzeczą jest zrobić coś dla innego członka. Ale po pewnym czasie, fani zaczęli być wyczuleni na to, że nie robimy nic wspólnie/ dla siebie na wzajem. Pojawili się fani, którzy są fanami tylko aktorskiej gry Jaejoonga czy moich musicali, nie JYJ. Podobnie jest z dramami Yoochuna. Jednak mam nadzieję, że fani pamiętają, że przede wszystkim jesteśmy JYJ..”

Jaejoong “Wypowiadamy te słowa z pewną ostrożnością, bo jednak intencje fanów są dobre, wspierają i kochają mnie. Jednak chciałbym skorzystać z okazji powiedzieć o tym zanim rozpocznie się nasza grupowa promocja związana z albumem. Proszę miejcie na uwadze to, że mamy siłę i odwagę wyjść i prowadzić naszą działania dzięki sile, którą czerpiemy z JYJ.”

Yuchun “Jest jeszcze jedna rzecz o którą chciałbym prosić fanów. Ustaliliśmy kierunki naszej działalności. Rozmawialiśmy/konsultowaliśmy to z naszą agencją, jednak to nasze decyzje. Jednak zauważyłem, że jest wiele osób, które krytykują agencję.”

Junsu “Ludzie wierzą, że podejmowane są decyzje na których może ktoś skorzystać” [czyt. nie liczy się dobro jyj tylko zysk dla agencji]

Yuchun “Prosimy zrozumcie to. Są momenty w których robimy coś ze względu na agencję i są momenty, kiedy robimy coś, ze względu na innych członków. Jednak fani sądzą, że decyzje są podejmowane bez konsultacji z członkami, nałożone odgórnie przez agencję. Oczywiście, wiemy. Wiemy, że bierze się to ze względu na miłość do członków zespołu. Jednak zdecydowaliśmy się na pracę poza naszą pierwszą agencją właśnie dla tego, że chcieliśmy podejmować własne decyzje, dlatego priorytetem dla nas jest szanowanie/ liczenie się z naszymi opiniami.”

Junsu “Tak. Wysłuchujemy tego co agencja ma nam do powiedzenia. Jednak to my podejmujemy decyzję. Z poród naszych projektów, niektóre były bardziej lub mniej udane od innych. Fani myślą, że takie decyzje były podejmowane przez agencję, jednak tak nie było. Mówiąc wprost, robimy co chcemy robić. Chciałbym, żeby fani poza miłością do nas, zrozumieli, że JYJ, to osoby, które biorą odpowiedzialność za decyzje, które podjęli.”

Jaejoong “Mamy nadzieję, że fani będą nas wspierać tak, żebyśmy mogli robić to co chcemy robić. Oczywiście wiemy, że fani byli naszym największym wsparciem, gdy przechodziliśmy ciężkie chwile pi odejściu z wcześniejszej agencji.”

Junsu “Po tych ciężkich czasach, czuję, że członkowie zespołu i fani śmiejemy się teraz więcej i zbliżyliśmy się do siebie. Dlatego chcielibyśmy aby fani cieszyli się naszą grupową działalnością a nie obawiali się czy byli sceptycznie nastawieni. Ponad wszystko bardzo jesteśmy wdzięczni fanom.”

Jaejoong “To tak jakbyśmy, my i fani byli teraz jedną rodziną.”

Q. Minęło dużo czasu. Istnieje wiele nazw dla przyjaźni. Jakiego rodzaju przyjaźń łączy was?

Yuchun “Nie ma właściwego słowa, które by mogło nas opisać. Wcześniej byliśmy po prostu kolegami i rodziną. Wcześniej było kilka słów, które przychodziło mi na myśl, ale teraz znaczenie tych słów jest bezużyteczne. Nie ma potrzeby szukać definicji/nazwy.”

Junsu “Bardziej polegamy na sobie nawzajem i poprzez trudne chwile jakie przechodziliśmy wspólnie bardziej się do siebie zbliżyliśmy.”

Yuchun “Nie wiem czym jest szczęście, ale chciałbym żeby nasza trójka dobrze sobie radziła. Byłoby świetnie gdybyśmy odnieśli większy sukces i zarabiali mnóstwo pieniędzy ale myślę jak silna byłaby nasza relacja, gdybyśmy uśmiechali się po prostu widząc nasze twarze. Oczywiście, działalność JYJ jest bardzo ważna i chciałbym to dalej robić. Ale mam nadzieję, że robimy to ponieważ myślimy podobnie, ponieważ jesteśmy tacy szczęśliwi, gdy jesteśmy razem i ponieważ myślimy, że byłoby cudownie robić coś takiego słysząc muzykę w radiu. Rzeczy które możemy robić ponieważ one nas uszczęśliwiają. Nie wiemy jakie wielkie rzeczy nas spotkają lub jakie kłamstwa nas dosięgną w przyszłości. Nawet jeżeli nie dostaniemy głównych ról kiedy będziemy po 40-stce i jeżeli będzie nas stać na 10 wstępów nawet jeżeli w przeszłości mogliśmy zrobić ich 30, będziemy szczęśliwi z samego powodu robienia tego co robimy. Byłoby cudownie gdybyśmy byli sławni ale to nie jest ważne.”

Yuchun “Ludzie mówią mi, żebym powiększył nieco krąg swoich znajomych, skoro różnorodność osób z którymi mogę się zetknąć jest dość ograniczone. Ale ja nie przykładam wagi do tego ilu ludzi spotkałem. Mam tą dwójkę [JJ i JS] jako ochronę. Jaejoong hyung  i Junsu. Ci dwoje zawsze będą dla mnie/przy mnie i to wystarczy. Czego mam się bać lub czym przejmować, jeżeli mam takie dobra jak Oni?”

Junsu “Jest wystarczająco trudno zdobyć jednego [przyjaciela jak Oni] (śmiech)

Jaejoong “To jak depozyt zabezpieczający.” (śmiech)

Q. To już 3 lata od ostatniego albumu a cała wasza trójka była zajęta solowymi projektami. Był to również czas w którym wydorośleliście. Może to troszkę abstrakcyjne, ale powiedzcie jak wydarzenia z ostatnich 3 lat wpłynęły na wygląd albumu.

Junsu “Style muzyki są bardziej różnorodne ale przy tym albumie byliśmy bardziej zrelaksowani. Nie znaczy to, że nie przykładaliśmy się mniej niż przy poprzednim albumie ale w pewien sposób dojrzeliśmy. Na przykład,nawet przy tanecznych piosenkach, wybieramy taką, która pozostawia większe wrażenie a nie jest szybsza czy z mocniejszym bitem. To prawda, że każdy z nas gustuje w innej muzyce ale wiemy jakie zadani musi spełnić muzyka JYJ. Od kompozytorów Koreańskich i zagranicznych otrzymaliśmy mnóstwo piosenek. Około 80. Każdy z nas miał wybrać po 5 piosenek ale 3 z nich się pokryły. Zamiast decydować, która piosenka jest dobra a która zła, myśleliśmy jaką muzykę powinniśmy robić i tu myślimy podobnie.”

Q. Co każdy z was myśli na temat muzycznego stylu JYJ?

Yuchun “To dobra muzyka. Muzyka, która zharmonizuje głos Junsu i głos Jaejoong hyunga.”

Jaejoong “Nie myśleliśmy o jakimś konkretnym kierunku ale ego albumu. Postanowiliśmy skupić się na wybraniu stylu, który byłby nam podobny. są piosenki mocno instrumentalne, są piosenki a cappella, R&B i czysty pop. Wybraliśmy te, która dla całej naszej trójki wydawały się dobre do słuchania .”

Q. Jesteście tak różni. To niesamowite, że udało się wam znaleźć wspólny grunt pod budowę dobrej muzyki.
Yuchun “Myślę, że mamy kilka podobnych odczuć [o muzyce], kiedy mowa o zespole i eliminujemy wtedy gatunki, które prywatnie każdy z nas lubi. Te odczucia przychodzą same, po latach spędzonych razem. Nie ma konkretnego powodu, ale kiedy słuchamy piosenek, wiemy co jest dobre, co będzie pasowało do reszty członków i co będzie się nam wspólnie dobrze śpiewać. Jest to możliwe dzięki latom spędzonym razem.”

Q. Po powrocie do wspólnych projektów, musieliście zauważyć jakieś zmiany. Przez 3 lata każdy z was zajmował się różnymi projektami.

Jaejoong “Jestem pewien, że każdy z nas coś zauważył.”

Yuchun “Nie odczułem żadnych zmian.”

Jaejoong “Nie? Dlaczego nie?” (śmiech)  Junsu i Ja nie odczuwaliśmy presji śpiewania, bo wydaliśmy solowe albumy [przez ten czas]. Ale byłem ciekawy jak jest w przypadku Yoochuna, który tylko grał. Junsu miał musicale, więc myślałem, że ukaże się jego musicalowe oblicze a w moim przypadku rockowe. Tak więc zaczęliśmy nagrywać, zastanawiając się jak będzie wyglądało połączenia. A po rozpoczęciu słyszeliśmy po prostu JYJ. Też byłem zaskoczony.”

Junsu “Jest różnica pomiędzy wokalem, gdy śpiewam w JYJ i gdy występuję w musicalach. Podobnie się rzecz ma w przypadku Jaejoong hyunga. Co do Yoochuna, nie mogłem sobie przypomnieć kiedy ostatni raz widziałem go śpiewającego. Obawiałem się, że mógł stracić odpowiedni kontakt z muzyką. W dniu urodzin Yoochuna poszliśmy do karaoke i świetnie śpiewał.Może to w wyniku jego doświadczenia aktorskiego, ale gdy słuchałem jego śpiewu było w nim coś co chwytało za serce. Też się bałem. Bałem się, czy będziemy w stanie zacząć wspólne projekty po 3 latach przerwy, ale okazało się, że to były tylko 3 lata.”

Yuchun “Myślałem, że byliśmy razem przez całe 1o lat.” (śmiech)

Junsu “Tak. 10 wspólnych lat.”

Jaejoong “To nasz 11 rok. A nawet dłużej licząc czas przed debiutem.”

Odnośnie pytania, “Czy Kim Jaejoong jest teraz szczęśliwy? Albo czy Kim Jaejoong wierzy w szczęście?”

Jaejoong “W tym czasie ciężko jest określić standardy szczęścia. Ludzie mnie pytają, “JYJ nie widują się zbyt często poza pracą typu nagranie albumu, to przez solowe projekty, prawda?” Rzeczywiście tak jest. Jestem szczęśliwy, że przy nagraniu mogę widywać ich tak często. Byłem szczęśliwy gdy nasza trójka zaczęła pracować jako JYJ. Ale później z biegiem czasu jest miedzy nami więź niezależnie czy pracujemy razem czy osobno. Czujemy swoją obecność. To zbieżne z uczuciem szczęścia. Jeżeli dawniej miałem wyraźne wyobrażenie szczęścia, teraz jest inaczej, nie ma rzeczy czy czynności, którą potrzebowałbym by być szczęśliwym. [obraca się w stronę YC, który wcześniej napisał „Czy jesteś szczęśliwy?”] Dostałem tą wiadomość, kiedy nagrywałem dramę i byłem oszołomiony. Ile razy rozmawialiśmy wcześniej o przeszłości , pytaliśmy siebie nawzajem czy jesteśmy szczęśliwi i czy będziemy szczęśliwi? Odpowiedź na to pytanie zmieniała się każdego roku. To było dziwne usłyszeć ponownie tego typu rozmowę.”

Junsu “Opuściliśmy naszą wcześniejszą agencję, bo chcieliśmy być szczęśliwi.Pytamy siebie czy dążymy w tym kierunku i myślę, że obawiamy się tego, że to szczęście może uciec, kiedy będziemy już szczęśliwi. Wszystko ma swoje dobre i złe strony. Kiedy jesteś bogaty lub odnosisz sukces, jest też tego zła strona. Zależy jak do wszystkiego się podchodzi. Jeżeli myślę, że jestem nieszczęśliwy bo czegoś nie mam, wtedy jestem nieszczęśliwy. Ale kiedy mogę mieć satysfakcję z posiadania czegoś czego inni nie mają, wtedy jestem szczęśliwy. To trudniejsze niż może się wydawać, ponieważ byłbym nieszczęśliwy realizując coś czego nie mam. Czyż nie jesteśmy choćby o krok bliżej odpowiedzi czym jest szczęście?”

Yuchun “Nie ma niczego z czego można być szczęśliwym, na prawdę. Zdając sobie z tego sprawę gdy przechodzi się przez trudny okres, może być szczęściem. Uświadamiając sobie, że jest się szczęśliwym nie dlatego, że ma się dobry okres w życiu ale dlatego, że jest się w stanie przejść przez trudne momenty i mieć siłę do dalszego życia, to może być szczęście. To najprawdopodobniej dlatego członkowie mają wyraźnie obrane cele. Kiedy wysłałem Jaejoongowi ta wiadomość, byłem tak zmęczony i wycieńczony. Miałem problemy ze snem, pogłębione szalejącymi w głowie rozmyśleniami. W tej sytuacji zrozumiałem, że mam szczęście. Wszystko jest dobrze. Jestem nadal szczęśliwy. Dlatego do niego pisałem. Wiedziałem, że jest zajęty nagrywaniem dramy, nagrywaniem albumu, przygotowywaniem występów, ale nie o to pytałem. Były to pytania typu: ” Czy jadłeś?” Można powiedzieć, że zależy to od strony z której się na to spojrzy ale Jaejoong hyung miał taką samą odpowiedź jak ja. Koniec z ocenianiem co jest szczęściem a co nie.”

Tłumaczenie angielskie: @inheaven_wJYJ(1,2,3,4)
Za pośrednictwem: JYJ3
Tłumaczenie polskie: JYJ Polska

Skomentuj

