[Tłum] 010213 Kim Jaejoong: „Napisanie piosenki, zajmuje mniej niż jeden dzień”


ejeoxa7g7rxdenquvjkqe58zfb9jw7z1

Członek JYJ, Kim Jaejoong ostatnio wydał solowy album. Opowiedział o wydarzeniach, podczas tworzenia albumu.

W dniu 22 stycznia, Kim Jaejoong dał wywiad, w celu promocji swojego pierwszego mini albumu „I”. Od około 10 lat swojej kariery, nie wydał solowych piosenek, teraz nagle wydał rockowy album. Nawet napisał do niego tekst i muzykę.

Kiedy napisałeś wszystkie piosenki i przygotowałeś album?

Napisanie piosenki nie zajmuje mi, tak dużo czasu. Nie piszę noweli. Trochę trwa, aby wyobrazić sobie i wymyślić  historię, ale nie staram się pisać wyszukanych rzeczy, więc nie potrzeba na to, zbyt wiele czasu.

Jak długo zajęło ci napisanie tego albumu?

Najwięcej czasu zajęła mi piosenka „One kiss”. Potrzebowałem na nią trzech dni. Zazwyczaj nie trwa to, tak długo.

To zwykle ile czasu zajmuje Ci napisanie piosenki?

OST do dramy „Protect the Boss” i „Dr. Jin”, “Living like a dream, nie trwało długo. Około 15 – 20 minut. Zawsze zajmuje to mniej, niż jeden dzień. Kiedy utwór posiada już historię, nawet krócej.

Brzmi to, jakby wszystkie piosenki były smutne i ciemne.

Co? Umm…  Opowiadają o tym, że ktoś stara się powiedzieć drugiej osobie, że ją kocha, więc nie są takie smutne.

Teledysk był imponujący.

Poprosiłem reżysera filmowego, żeby teledysk pasował do tekstu, więc następnego dnia podał mi 6 lub 7 pomysłów. Nie przekreśliłem żadnego i wykorzystaliśmy wszystkie. Miało się to zakończyć o 8 rano, ale wciąż prosił mnie o kolejną koncepcję, dlatego zajęło to całe dwa dni. Jednak gdybym miał zrobić to kolejny raz, zrobiłbym tak samo. To mój ulubiony teledysk. Może dlatego, że występuję w nim sam.

g5e45ba2sx5xblhwurdzmborcn2yjqpp

Czy twoja aktorska kariera pomogła w nagrywaniu teledysku?

W ogóle. Gdybyśmy nagrywali normalnie, na filmie wyglądałoby to bardzo wolno, dlatego kiedy kręciliśmy, musiałem poruszać się bardzo szybko i naprawdę szybko podejmować akcję.

Czego najbardziej Ci brakowało, a co było najbardziej satysfakcjonujące?

Nigdy nie myślałem, że wszyscy dobrzy piosenkarze seniorzy, pomogą mi i będą mnie kierować. Najbardziej zadowalające było to, że otrzymałem wiele pomocy od miłych osób. Najbardziej brakuje mi większej ilości piosenek. Gdybym miał ich więcej, myślę, że mógłbym wyruszyć w światową trasę koncertową, jednak z tym co obecnie mam, nie mogę.

Źródło: bntnews.co.uk
Dzięki: Yahoo!Phillippines
Za pośrednictwem: JYJ3
Polskie tłumaczenie: JYJ Polska

Skomentuj

